@ Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

ГИМНАЗИЈА "СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ", Нови Сад

ГИМНАЗИЈА "СВЕТОЗАР МАРКОВИЋ", Нови Сад, Његошева 22

Година оснивања: 1963

Оснивач: Аутономна покрајина Војводина

Врста установе: Гимназија

Језик образовно-васпитног рада: Српски, Мађарски


О установи

Гимназија „Светозар Марковић“ Нови Сад
У старом језгру Новог Сада у једном од најзнаменитијих школских здања, згради – споменику културе – подигнутој 1895. године у стилу историзма налази се Гимназија „Светозар Марковић“. У естетски обликованом и савремено опремљеном простору одвија се наставни процес као и ваннаставне активности усмерене на давање оптималних подстицаја сваком ученику за његов свеукупан и хармоничан, како интелектуални, тако и емоционални и социјални развој. Зграду у којој је смештена Гимназија пројектовао је чувени архитекта тог времена Бела Пекло, иначе аутор пројеката више знаменитих градитељских здања у Новом Саду. 127 година у континуитету ова зграда служи у образовно-васпитне сврхе. Од изградње објекта у њему су биле Државна женска гимназија, после другог светског рата Геодетска школа, потом основна школа „Петар Петровић Његош“, а од 1964. до 1978. Гимназија „Светозар Марковић“. Увођењем позивноусмереног образовања од 1979 до 1993. године у истој згради била је Педагошка школа, да би од 1990. године поново на истом месту био обновљен рад Гимназије.

Гимназија „Светозар Марковић“ је општег типа, а настава се одвија у сваком разреду, у девет одељења, на српском а, у једном одељењу, на мађарском језику.

Својом садржајношћу, богатством и специфичностима Школски програм Гимназије у функцији је оптималног развоја сваког ученика. Развијање ученичких компетенција, како предметних, тако и међупредметних, подстицање креативности и истраживачког рада приоритетни су циљеви рада. У школи влада изузетно подстицајна, топла и хуманизована атмосфера за учење, рад, сарадњу и дружење.

Циљ нам је да током образовног и васпитног рада са ученицима развијамо одговорност, подстичемо креативност, иницијативу и самопоуздање ученика. Сваком ученику у школи пружа се могућност да добије различите видове подршке како би препознао своје таленте, открио до тада непознате могућности, те стекао темељно опште образовање и културу као основ за даље образовање на факултету.

Дух школе одликује интеркултуралност, висок степен солидарности и другарства. Постоји и инклузиван приступ развијен у високој мери. Укљученост наше школе у реформске процесе пуним капацитетом, учешће у бројним пројектима, 100% оствареност стандарда квалтета рада школе потврђена највишом оценом на екстерном вредновању квалитета рада још током 2013. године. Највиши индекс инклузивности (4,09) у конкуренцији 49 школа у региону утврђен 2015.године од стране Лондонске школе за економију (ЛСИ), само су неки од показатеља оног што чини мисију наше Гимназије у АПВојводини и Републици Србији. Још 1972. године Гимназија је одликована Октобарском наградом за изузетна достигнућа у образовно-васпитном раду и ваннаставним активностима. Највише Покрајинско признање у области образовно-васпитног рада „Др Ђорђе Натошевић“ додељено је Гимназији 2010. године. Исте године Светосавску награду добио је ученик Гимназије Милорад Пејић. У последње време издвојили бисмо успех трочланог тима ученика Гимназије који су чинили Ленка Стевић, Реља Јоцић и Страхиња Ђукић, који је освојио прво место на међународном такмичењу Европски самит младих о клими, у конкуренцији 789 школа из 28 европских земаља.

Јединствени смо по томе што смо Гимназија од посебног значаја за образовање ученика припадника мађарске националне заједнице.

Пројектна настава је у нашој школи актуелност и одвија се у сарадњи са великим бројем установа у локалној заједници. Гимназија учестује у капиталним пројектима међународног карактера, који доносе бројне могућности, како за стручно усавршавање и професионални развој наставника, тако и стицања знања и постигнућа ученика у области информационо-комуникационих технологија.

Током четворогодишњег школовања знатижељни ученици имају могућност да се укључе у неку од бројних школских секција: Хор и оркестар, Драмску, Новинарску, Историјско-географску, Драмску секцију на француском језику, Библиотечку, Рецитаторску, Реторичку, спортске секције (кошарка, одбојка, стони тенис, гимнастика, атлетика, фудбал…) информатичку итд.

Више од две деценије трају манифестације: Дан школе, Светосавска академија, Такмичење у беседништву, Школско позорје, Гениус – истраживачка конференција за ученике као и учешће у Прозафесту.

Ученици имају прилику да у нашој школи захваљајући сарадњи са немачком амбасадом и Гете институтом полажу ДСД испит из немачког језика.

У школи активно ради Ученички парламент и кроз учешће у његовом раду, ученици доприносе квалитету школског живота и укупној атмосфери школе.

Поред обавезних језика – енглеског, француског, немачког и руског ученици имају могућност да факултативно уче и кинески језик и корејски језик.

Међународна сарадња: у школи постоји вишегодишња сарадња са Гимназијом „Етвеш Јожеф“ из Сегедина, Гимназијом „Франц Прешерн“ из Крања и Гимназијом „Никола Тесла“ из Будимпеште.

Опремљеност: Гимназија располаже са двадесет и две учионице/кабинета; на располагању је квалитетан интернет приступ посредством АМРЕС мреже који је могуће користити у учионицама, како за извођење он лајн наставе, тако и за наставу у реалном времену по комбинованом моделу; Библиотека са богатим фондом (20.000 књига); Свечана сала у којој се одвијају школске манифестације и ваннаставне активности; сутеренске просторије намењене за допунски и додатни рад и активности секција; фискултурна сала и спортски терен.

Резултат нашег свеукупног деловања уз поштовање и подршку развоју личности ученика и богатство пружених подстицаја јесте оспособљенст и одлична припремљеност наших ученика за упис на било коју студијску групу, како домаћих, тако и светских универзитета.

Директор: Татјана Вукадиновић

Датум ступања на дужност: 18.09.2022

Број ученика/деце

Средња школa

Школска година Број ученика/деце
2022/23 1178
2021/22 1190
2020/21 1160
2019/20 1136
2018/19 1121
Образовни профили